Sidevisninger i alt

onsdag den 16. november 2011

Adopterede Sofie er nu selv adoptivmor: "Der er så meget kærlighed..."

Det er så vigtigt at kommunikere om de positive adoptionshistorier samtidigt med, at vi forsøger at skabe åbenhed om emnets mere udfordrende aspekter. I denne uge giver Sofie Bay sin personlige forfælling i ugebladet Familiejournalen . Sofie er født i Korea, hvorfra hun blev adopteret til Danmark, og idag er hun selv adoptivmor til Emma, der er født i Vietnam. AdoptionsBloggen fortæller her, hvorfor hun blæser sin historie ud i offentligheden.

Nederst i indlægget får du årets bedste tilbud om 1 times powercoaching, der kan give dig en af de store aha-oplevelser i 2012.

Hvad får dig, Sofie,  til at fortælle din historie til Familiejournalen i denne uge?
Som adoptant ønsker jeg at sætte adoption på den politiske dagsorden, fordi ufrivillig barnløshed kan ramme alle samfundslag. Adoption kan være urimelig omkostningsfuldt selv med tilskud, hvis vi  sammenligner med andre behandlinger som fertilitetsbehandling. Dertil kommer en lang og omfattende godkendelsesproces med efterfølgende re-godkendelse. Samtidig vil jeg sprede refleksion over det at være adopteret med adoption som livsvilkår og dual identitet.

Du må kende til tankerne om et sæt biologiske forældre et sted ude i verden. Hvordan får du det som adopteret og adoptivmor ved tanken om, at din datter en dag vil søge eller længes tilbage: Er du rædselsslagen eller helt cool omkring det?
I Danmark hører jeg til, her har jeg hjemme. Og med dette solide tilhørsforhold er jeg slet ikke bekymret for, at min datter måske vil søge tilbage til sine vietnamesiske rødder en dag. 

HELT cool, kan jeg forstå. Sådan! Fortæl mig her til sidst: Hvad i artiklen hos Familiejournalen er du allermest glad for at se på tryk?
Jeg tror på, at den gode adoptionshistorie også er vigtig i medierne. Jeg har meget stor respekt for adoptanterne og det (egoistiske) valg det er at få børn og blive en familie ved at adoptere. Der er så meget kærlighed involveret, og netop det perspektiv kan adopterede nogle gange ikke have øje for, førend de selv bliver voksne og skal have børn. En ting er sikker: Emma er et ønskebarn ligesom alle øvrige adopterede! 

Er du blevet nysgerrig, så læs artiklen om Sofie Bay i Familiejournalen i denne uge.
______________________________________________________________
START DET NYE ÅR OP MED EN AHA-OPLEVELSE
KOM TIL POWERCOACHING FOR INGEN ELLER GANSKE SMÅ PENGE

I næste uge udsender jeg mit andet nyhedsbrev, hvor læserne tilbydes en gratis plads på mit fyraftenskursus i Det Grønne Hus i Køge i slutningen af januar. Her får du et systematisk værktøj til at identificere de livsbehov, du I VIRKELIGHEDEN har, og som du måske har glemt at navigere efter.
Hvorfor tage endnu et år i sådan en fejl-rille?

Du kan tilmelde dig nyhedsbrevet på www.trinebrix.dk. Desuden annoncerer jeg sidst på måneden for arrangementet her på AdoptionsBloggen. Kurset er som en lille nytårsforkælelse afsindigt billigt, selv om du ikke tilmelder dig nyhedsbrevet: kr. 100, inkl. moms.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar