Sidevisninger i alt

onsdag den 7. december 2011

Mød Charlotte Broberg: Ildsjælen bag “Adopterede børn med tidligt omsorgssvigt”

Charlotte Broberg har skrevet den nyudkomne bog “Adopterede børn med tidligt omsorgsvigt”, som du  i næste uge kan vinde her på AdoptionsBloggen – signeret af forfatteren, selvfølgelig.

Bogen samler den viden, Broberg ville ønske hun selv havde haft som nybagt adoptivmor, og du kan om få uger læse min anmeldelse af bogen. Allerede nu kan jeg fortælle, at den har givet mig en ualmindelig fin oplevelse – men den historie må du vente på at få. Nu har jeg nemlig startet tre sætninger op, som Charlotte Broberg afslutter … for hvordan føles det egentligt at have udgivet “Adopterede børn med tidligt omsorgsvigt”?

Det gør mig varm om hjertet at tænke på, at bogen måske kan... hjælpe andre adopterede børn, adoptivfamilier og fagpersoner i børnehave, skole, SFO og klub. Det vil være det allerstørste der kan ske, for så er min tanke, min idé – min drøm i forhold til bogen gået i opfyldelse. Mit håb er, at bogen vil få et godt og givende liv til gavn for andre 'ude i verden'.

Det vigtigste afsnit i min bog er for mig personligt ... afsnittet om adoptivfamilien. Her ser vi 'isbjerget' som metafor for det adopterede barns dybder, og i det efterfølgende afsnit forklares det, hvordan skole og hjem 'mødes' for første gang. Det er dér, jeg synes, at det er lykkedes bedst at beskrive adoptivfamiliens vilkår i relation til skolen, og at binde sløjfe mellem teori og praksis.

Det at skrive bogen har været hårdt ved siden af job og familieliv, men det har givet mig... rigtig meget godt. Bogen har gennem lang tid været min drøm. Derfor er det en utrolig dejlig oplevelse, at den nu er blevet til virkelighed. Det jeg har oplevet, tænkt, set, hørt og skrevet gennem årene er blevet samlet til et hele. Samtidig har jeg følt mig både mødt og løftet af de mange gode og kloge mennesker, som har hjulpet og suppleret undervejs; fantastiske fagfolk af forskellige slags, andre adoptivfamilier, venner, familie - og ikke mindst mine to dejlige børn.

Følg med i næste uge, hvor du her på AdoptionsBloggen kan vinde et signeret eksemplar af Charlotte Brobergs nye bog. 

Kan du ikke vente på konkurrencen? Bogen kan du købe på www.adoptionsverden.dk – til kr. 188

Ingen kommentarer:

Send en kommentar